En dan eindelijk aan het werk! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Elise Vanlangenaeker - WaarBenJij.nu En dan eindelijk aan het werk! - Reisverslag uit Tamale, Ghana van Elise Vanlangenaeker - WaarBenJij.nu

En dan eindelijk aan het werk!

Blijf op de hoogte en volg Elise

29 September 2016 | Ghana, Tamale

Nog een laatste keer genoten van ons laatste ontbijt in de lodge. Daarna samen met een andere vrijwilligster naar de Kidz Active school gegaan voor een eerste introductie. Toen we aankwamen stonden alle kinderen in de rij per klas en daarna gingen ze allemaal een liedje zingen, begeleid door enkele kinderen die drum speelde. Jammer genoeg werden we hier al geconfronteerd met de ‘tik op de bil’ wanneer kinderen te laat kwamen. We werden meegenomen naar alle klassen waar we werden voorgesteld door de directeur. Wat een flinke kindjes allemaal! Ze staan gelijk op wanneer de directeur binnen komt en zeggen ‘goodmorning’. Daarna vraagt de directeur ‘How are u?’ en ze antwoorden allemaal in koor ‘I’m fine, thank you!’. Maar eerlijk gezegd weet ik niet of ze zich allemaal echt ‘fine’ voelen.

Alisha en ik zijn nog even gaan rondkijken in de klassen van de primary (lagere) school. Tijdens de speeltijd worden we overvallen door zoveel kinderen die allemaal willen knuffelen, vragen willen stellen en vooral veel aandacht willen. Ze zitten allemaal in mijn haren en maken er de mooiste dingen van (s’avonds was mijn haar zoooo vettig)! Jammer genoeg moet ik regelmatig vechtende kinderen uit elkaar halen of komen kindjes met hele vieze wondjes naar me toe.

Na de speeltijd beland ik in de kleuterklas waar ik warm onthaald wordt door de kleuterjuf. Ze doet het best wel goed! Wanneer ze merkt dat de kinderen hun aandacht verliezen, gaat ze een bewegingsspelletje doen. En wat een positieve sfeer hangt er in de klas: wanneer de kinderen het goed doen, zegt de juf ‘clap hands for yourself’ en alle kindjes beginnen gelijk te klappen. Jammer genoeg moeten ook enkele kinderen op hun knieën aan het bord gaan zitten met hun handen in de lucht, als straf.
Leuke kennismakingsbabbel gehad met de kleuterjuf en de juf van de crèche. Ze nemen hun baby mee naar school, vastgebonden op hun rug en wanneer het speeltijd is geven ze borstvoeding.

Dat was een leuke kennismaking op de school!